Monday, June 28, 2010

Seiko Turtle 6309-7040 - semua komponen original

Dalam banyak-banyak Seiko diver ini, ada satu untuk dijual.... Tengok tajuk pasti semua dah tau yang mana satu. Ke semuanya memiliki kecantikan yang tersendiri. Masing-masing menunjukkan kegagahannya... namun yang lain tu tidak akan ada jika tiada bapak, tokwan mereka.... Seiko Turtle.



Gandingan yang membawa tuah ini memberi seribu makna kepada tuannya. Rasa hormat Marinemaster kepada Turtle sangat tinggi walaupun ia lebih gagah dari datuknya.


Suatu yang istimewa pada Turtle ini ialah.... ke semua komponen original (kecuali tali) & bukannya aftermarket. Agak sukar untuk mendapatkan Turtle dalam kondisi begini sekarang. Kalau tengok dalam eBay pun hampir semuanya telah direfurbished.


Perhimpunan sebegini agak jarang berlaku. Terdapat 2 Turtle di sini. Yang di sebelah kanan tu telah ditukar cermin cembung. Yang nak dilepaskan tu.... anak panah merah... Kondisi sangat memuaskan & berfungsi dengan cukup baik.


Jam ini merupakan antara koleksi kesayangan tuannya. Tapi terpaksa dilepaskan atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. Jam ini sangat selesa di tangan & merupakan jam yang collectibe untuk dimiliki.


Jenama: Seiko
Model: 6309-7040 (Turtle)
Tahun: 1981 (kalau tak silap)
Movement: Automatik. Berfungsi baik
Tali: Getah dengan deployment clasp (bukan ori)
Kondisi: Terpakai. Memuaskan


Keterangan:
  • Keadaan jam adalah seperti yang dinyatakan di atas.
  • Ke semua bahagian adalah original kecuali tali getah.
  • Harga TETAP termasuk penghantaran. Harga dah murah sebab orang jual jam ni dengan keadaan original RM1k++...

NEW OWNER: Dr. N, KL